footer cafemiks

فرق کاپوچینو و لته در چه چیزهایی است ؟

فرق کاپوچینو و لته در چیست ؟

کاپوچینو و لته هر دو از نوشیدنی های بسیار محبوب و خوش طعم نزد مردم جهان است اما تفاوت این دو چیست و چه فرقی بین لاته و کاپوچینو وجود دارد ؟ بررسی و مقایسه این دو نوشیدنی پر طرفدار ، موضوع امروز سایت نسکافه آنلاین است پس با ما همراه باشید . شما پس از خواندن این مطلب به طور دقیق به پاسخ سوال خود می رسید و میتوانید کاپوچینو خود را از سایت ما یعنی بزرگترین سایت فروش عمده کاپوچینو تهیه کنید .

امروزه ، بسیاری از مردم اوقات فراقت خود را در کافه ها می گذرانند و استوری های بسیاری از کاپوچینو ها و لته های مورد علاقه خود میگیرند و در شبکه های اجتماعی قرار می دهند . اما اگر از بسیاری از این افراد سوال شود که چه اختلافی بین لاته و کاپوچینو وجود دارد ، در پاسخ دادن به این سوال ناتوانند . حتی در پسیاری از موارد اتفاق افتاده که کافه من ها (باریستا) هم جواب این سوال را دقیق نمی دانند . اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید ، با مطالعه این مطلب فرق بین کاپوچینو و لته را خواهید فهمید .

  • مقایسه تاریخچه و خواستگاه

اولین موردی که لاته و کاپوچینو با هم تفاوت دارند ، مربوط به تاریخچه این دو است . متاسفانه در بسیاری از وب سایت ها خواستگاه لته را سیاتل و کاپوچینو را ایتالیا می دانند . این در حالیست که هر دوی این نوشیدنی ها ایتالیایی هستند !

  • مقایسه ترکیبات کاپوچینو و لته

اگر بخواهیم این دو نوشیدنی را از نظر ترکیبات در کنار یکدیگر قرار بدهیم ، خواهیم دید که هردوی این ها از قهوه اسپرسو ، شیر و ترکیب این دو با فوم شیر بدست می آیند . پس از این نظر هیچ فرقی با یکدیگر نخواهند داشت .

  • فنجان های سرو

دیگر تفاوت کاپوچینو و لته ، فنجان های سرو این دو است . فنجان هایی که در آن لاته سرو می شود ، حجم تقریبی 300 سی سی و حجم لیوان هایی که در کاپوچینو را میل می کنید ، 220 سیسی می باشد . در تصویر زیر ، تفاوت بین فنجان های این دو را با یکدیگر مشاهده می کنید .

  • تفاوت در آرت ها

فرق دیگر این دو نوشیدنی در آرت ها و یا همان نحوه تزئین روی آن هاست . برای تزئین لته از فوم شیر استفاده می شود . اما در آرت و تزئین کاپوچینو از پودر کاکائو و یا دارچین استفاده می کنند که وجود پودر کاکائو بر روی کاپوچینو باعث می شود این نوشیدنی طعم شیرین تری نسبت به لاته داشته باشد و تفاوت ایجاد کند

  • فرق در نسبت ترکیب مواد

اختلاف دیگر در نسبت ترکیب کردن اسپرسو با شیر است . در درست کردن کاپوچینو ، شیر ، فوم و قهوه به یک نسبت با یکدیگر ترکیب می شوند . و این درحالیست که در تهیه لته سهم شیر بیشتر و مقدار فوم شیر روی آن کمتر است .

  • آرت مخصوص لاته است !

همانطور که میدانید آرت مخصوص لاته یا همان لته است . که طرفداران بسیاری دارد . اما در کاپوچینو این چنین نیست و ما بر روی کاپوچینو چیزی به نام آرت های هنری نداریم !

جدول مقایسه ویژگی های لته یا کاپوچینو

[table id=8 /]

خلاصه مطلب

در مقاله از سری مقاله های نوشیدنی های نسکافه آنلاین ، به بررسی اختلافات و تفاوت های میان نوشیدنی محبوب لاته و نوشیدنی پر طرفدار cappuccino پرداختیم . اگر شما نیز تجربه ای در این زمینه دارید میتوانید در بخش نظرات همین مقاله با ما در میان بگذارید .

5%
قهوه بلک کافی چنسینگ دار از محصولات شرکت کافه آرت از با کیفیت ترین قهوه فوری های موجود در بازار می باشد که می توانید از سایت نسکافه آنلاین تهیه...
5,500,000
5,200,000
تومان
/5
6%
کاپوچینو کلاسنو عمده یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین نوشیدنی‌های قهوه در سراسر جهان است. این نوشیدنی اصلی ایتالیایی بوده و از ترکیب قهوه اسپرسو، شیر گرم و بعضی وقت‌ها از...
3,200,000
3,000,000
تومان
/5
16%
کافی میکس ترابیکا سوسو susu عمده محبوب است زیرا برندهای مختلفی از قهوه میکس سوسو در بازار موجود است که هر کدام فرمولاسیون و طعم منحصر به فرد خود را...
3,200,000
2,700,000
تومان
/5
9%
کاپوچینو ترابیکا رژیمی عمده یک نوشیدنی کافئینی است که با استفاده از شیر نسبتاً کم و قهوه اسپرسو تهیه می‌شود. این نوشیدنی معمولاً در رژیم‌های کاهش وزن یا رژیم‌های مخصوص...
2,900,000
2,650,000
تومان
/5
single post instagram banner

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *