footer cafemiks

پاک کردن لک قهوه و چای در 5 دقیقه

بهترین روش پاک کردن قهوه و چای

قطعا برای شما هم پیش آمده که هنگام نوشیدن چای و قهوه ، اشتباهی کوچک باعث ایجاد لکه بسیار بزرگ قهوه روی لباس ، کت و یا شلوار شما شود . در این هنگام چه خواهید کرد ؟. چه روشی را برای از بین بردن لک چای ، قهوه و یا نکسافه از روی لباس خود انتخاب خواهید کرد ؟ . امروز در نسکافه آنلاین میخواهیم بهترین راه کار ها را برای از بین بردن این لک ها از روی لباس ، پیراهن و یا کت شلوار به شما دوستاران آموزش دهیم .

همچنین اگر علاقه مند به نوشیدن شکلات داغ هستید می توانید به صورت عمده و فله ای آن را از از طریق صفحه خرید عمده هات چاکلت تهیه کنید .

نحوه از بین بردن لکه قهوه و نسکافه

اولین کاری که شما باید در این هنگام انجام دهید ، این است که با یک پارچه خیس شده با آب داغ ، روی لکه چندین بار بکشید . دقت کنید که به هیچ عنوان از صابون و مواد شوینده استفاده نکنید . چرا که این کار نه تنها آن را پاک نمی کند ، بلکه باعث ثابت شدن رنگ چای و نسکافه بر روی لباس شما خواهد شد .

سرعت عمل شما در از اولین لحظه ریختن قهوه بر روی لباس بسیار مهم است . اگر به سرعت آن را با دستمال و آب داغ پاک کنید . لکه گیری در مراحل بعدی بسیار آسان تر خواهد شد .

نکته مهم دیگر آن است که قبل از ادامه لکه گیری ، به نوشته های روی برچسب لباس دقت کنید . چنانچه علامتی مبنی بر “خشک شویی” را مشاهده می کنید . آن را تحویل یک خشک شویی دهید تا به بهترین نحو ممکن لکه را از روی البسه شما بر دارد .

  • از بین بردن لک با نمک

اگر در همان لحضات اولیه ، قادر به شست و شوی لباس خود نیستید ، مقداری نمک را در محل مورد نظر ریخته و صبر کنید تا دانه های نمک لکه ها را به خود جذب کنند . سپس با یک دستمال دانه های نمک را از پیرهن خود بردارید . تا در فرصت مناسب لباس کثیف شده ی خود با قهوه را بشویید .

  • شست و شو با آب سرد

روش دیگر شست و شوی لباس های کثیف شده با قهوه ، استفاده از آب سرد است . در این روش شما باید لباس خود را به سمت پشت لکه برگردانید . و آن را به مدت 2 الی 3  دقیقه زیر آب سرد بشویید . نتیجه این کار از بین رفتن بسیاری از لکه های قهوه ای است .

  • استفاده از گلیسیرین

راه حل دیگر ، استفاده از گلیسیرین است . در این راه ، شما ابتدا لکه را با آب گرم می شویید . سپس اسفنج را بر روی آن می کشید . بعد از آن گلیسیرین را حدود نیم ساعت بر روی محل کثیفی لباس قرار داده و در پایان با آب گرم و صابون اقدام به شست و شوی لباس خود کنید .

  • لکه گیری با آب سرد و سفید کننده

در این روش پاک کردن لکه های قهوه ، چای و نسکافه از روی لباس ، شما باید لباس خود را حدود نیم ساعت در محلول آب سرد قرار دهید . سپس اقدام به شست و شو با مواد شوینده کنید . چنانچه لکه ایجاد شده در اثر ریختن کاپوچینو بسیار زیاد و بزرگ است ، باید آن را یک شب تا صبح به مدت حداقل 6 الی 8 ساعت در محلول آب سرد و مواد سفید کننده قرار دهید . پس از آن ، لباس و یا شلوار خود را با استفاده از آب گرم و مواد شوینده شست و شو دهید .

  • پاک کردن با اسفنج

همچنین شما میتوانید لباس آغشته به قوه خود را در آب گرم قرار دهید تا به خوبی خیس شود . سپس با استفاده از اسفنج آنقدر بر روی لک بکشید تا به خوبی محو شود و از بین برود . توجه داشته باشید که هنگام کشیدن اسفنج بر روی لک کافی میکس و نسکافه ، به بافت البسه خود آسیبی نرسانید !

  • استفاده از محلول آب و شکر

در این نوع از لکه زدایی شما باید یک محلول بسیار غلیظ از شکر و آب تهیه کنید . و لباس خود را در آن به مدت 2 ساعت قرار دهید . پس از آن لباس خود را شست و شو دهید . محلول آب و شکر یکی از بهترین محلول های از بین برنده ی لک های کاپوچینو بر روی لباس است .

  • لکه زدایی با سرکه و آبلیمو

راه حل دیگری که توسط نسکافه آنلاین به شما پیشنهاد می شود . استفاده از خمیر سرکه و آبلیمو به همراه تاید است . پس از آنکه تمامی راه حل های بالا را امتحان کردید و اثر قهوه ، کاپوچینو و نسکافه از روی شلوار و یا لباس شما پاک نشد . باید مقداری پودر ماشین لباس شویی را به سرکه و آبلیمو مخلوط کنید . تا ماده ای خمیری شکل ایجاد شود . این ماده را بر روی قسمت پشت لباس و در یک قسمت بسیار بسیار کوچک امتحان کنید . در صورتی که رنگ و بافت البسه شما از بین نرفت . میتوانید آن را بر روی لک نسکافه قرار دهید . پس از گذشت 1 ساعت ، شروع به شستن لباس کثیف خود کنید  .

خلاصه مطلب

همانطور که در این مطلب از سری مقاله های بلاگ نسکافه آنلاین مشاهده کردید ، روش های بسیاری وجود دارد که به وسیله آن میتوانید اثر قهوه فوری و هات چاکلت را از روی پیرهن و شلوار از بین برد . چنانچه شما نیز در این زمینه تجربه دارید . با ما به اشتراک بگذارید .

5%
قهوه بلک کافی چنسینگ دار از محصولات شرکت کافه آرت از با کیفیت ترین قهوه فوری های موجود در بازار می باشد که می توانید از سایت نسکافه آنلاین تهیه...
5,500,000
5,200,000
تومان
/5
6%
کاپوچینو کلاسنو عمده یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین نوشیدنی‌های قهوه در سراسر جهان است. این نوشیدنی اصلی ایتالیایی بوده و از ترکیب قهوه اسپرسو، شیر گرم و بعضی وقت‌ها از...
3,200,000
3,000,000
تومان
/5
16%
کافی میکس ترابیکا سوسو susu عمده محبوب است زیرا برندهای مختلفی از قهوه میکس سوسو در بازار موجود است که هر کدام فرمولاسیون و طعم منحصر به فرد خود را...
3,200,000
2,700,000
تومان
/5
9%
کاپوچینو ترابیکا رژیمی عمده یک نوشیدنی کافئینی است که با استفاده از شیر نسبتاً کم و قهوه اسپرسو تهیه می‌شود. این نوشیدنی معمولاً در رژیم‌های کاهش وزن یا رژیم‌های مخصوص...
2,900,000
2,650,000
تومان
/5
single post instagram banner

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *