footer cafemiks

اعتیاد به قهوه چیست و علائم آن کدامند ؟!

اعتیاد به قهوه و علائم آن

اگر از آن دسته افرادی هستید که روزانه بیش از حد قهوه مصرف می کنید . باید بدانید که احتمال این که شما به قهوه اعتیاد دارید بسیار بالا است . بله اعتیاد به قهوه .! همانطور که می دانید مصرف بیش از حد هرچیزی باعث آسیب رساندن به بدن و وابستگی شدید شما به آن چیز می شود . در این مقاله قصد داریم علائم اعتیاد به قهوه را به طور کامل بررسی کنیم . اگر شما نیز شک دارید که به این نوشیدنی فوق العاده اعتیاد دارید یا خیر . با خواندن این مطلب پاسخ سوال خود را خواهید یافت .

عده ای می گویند که بهترین نوشیدنی صبح ، یک فنجان قهوه داغ است . آن ها این کار را بسیار لذت بخش می دانند و آن را جزو عادات روزانه خود قرار داده اند . اما باید بگوییم که دچار یک اعتیاد بسیار خطرناک شده اند! اعتیاد به کافئین !.

وابستگی به کافئین می تواند خطرات بسیاری را برای شما به وجود آورد . تصورش را کنید پس از سالیان متوالی نوشیدن قهوه در اول صبح ، حال به یک باره به هر دلیلی امروز دیگر قهوه در دسترس شما نخواهد بود !

بدخلقی ، خواب آلودگی و گرفتگی عضلات تنها بخشی از عوارض نرسیدن کافئین کافی به بدن شما در آن روز است . عده ای نیز هستند که این عوارض برای آن ها شدید تر می شود و حتی تا سردرد های میگرنی نیز پیش می رود . پس بدون شک عادت کردن به نوشیدن قهوه به هیچ عنوان به نفع شما نیست و نخواهد بود .

علائم اعتیاد به قهوه و کافئین

کافئین ، یک ماده محرک عصب های مغز است . مصرف مداوم و روزانه این ماده اعتیاد را به همراه دارد که علائم زیر برخی از نشونه های آن هستند که بدن شما به نوشیدن قهوه عادت کرده و نیاز به فکری اساسی دارد

  • بی قراری

افرادی که به نوشیدن Coffee عادت کرده اند ، در صورتی که یک روز این ماده را مصرف نکنند دچار بی قراری و بی حوصلگی می شوند . به قول معروف دیگر روزشان را با دنده چپ آغاز کرده اند .

  • عصبی شدن

از آنجا که نوشیدن قهوه باعث ایجاد آرامش اضافه برای شما می شود ، ترک این ماده عصبی شدن و کم طاقتی شما را در پی خواهد داشت . اگر حس می کنید که با نخوردن قهوه عصبی می شوید . باید بدانید که شما به قهوه اعتیاد پیدا کرده اید .

  • اختلال خواب

یکی دیگر از نشانه های اعتیاد به قهوه ، به هم ریختن و تداخل خواب است . کسانی که مدت زیادی است قهوه می نوشند ، هنگام ترک آن دچار پریشانی در خواب خواهند شد . و کیفیت خواب آن ها تا حد زیادی پایین می آید .

  • درد عضلات

یکی از شایع ترین علائم اعتیاد به قهوه درد عضلانی می باشد . این افراد حس گرفتگی و درد را در عضلات دست و پا تجربه می کنند . که در این صورت باید فورا به پزشک مراجعه کنند . چرا که اعتیاد آن ها تا حد زیادی پیش رفته است .

  • افزایش ضربان قلب

نوشیدن قهوه ضربان قلب را تا حد زیادی افزایش می دهد . کسانی که به قهوه عادت کرده اند ، در صورتی که آن را مصرف نکنند هم دچار تپش قلب خواهند شد . این مورد نیز یکی دیگر از علایم اعتیاد به این نوشیدنی است

  • تکرر ادرار

آخرین مورد از نشانه های اعتیاد به قهوه را میتوان تکرر ادرار دانست . برای جلوگیری از آسیب رسیدن به کلیه ها باید از معتاد شدن به این نوشیدنی خوش طعم جلوگیری کرد . درر غیر این صورت عوارض جبران ناپذیری را برای شما به همراه خواهد داشت .

خلاصه مطلب

قهوه ، نوشیدنی جادویی است که نوشیدن آن باعث حس خوش آیندی در ما می شود . اما مصرف بیش از حد این ماده ، عوارضی را برای شما در پی خواهد داشت . علائم اعتیاد به این نوشیدنی را در این محتوا به طور کامل بررسی کردیم . چنانچه نظری در این باره دارید با ما درمیان بگذارید .

5%
قهوه بلک کافی چنسینگ دار از محصولات شرکت کافه آرت از با کیفیت ترین قهوه فوری های موجود در بازار می باشد که می توانید از سایت نسکافه آنلاین تهیه...
5,500,000
5,200,000
تومان
/5
3%
کافی میکس آلتونسا ۴۸ عددی عمده نوعی نوشیدنی است که با ترکیب قهوه، شیر و قند تهیه می شود. این محصول به دلیل وجود تمام اجزای لازم برای تهیه قهوه،...
4,050,000
3,940,000
تومان
/5
3%
فروش فومر نستله یک کیلویی عمده کارتن با بهترین قیمت خرید به صورت عمده و نکی در فروشگاه حضوری و اینترنتی نسکافه آنلاین با تضمین اصالت سلامت کالا و ارسال...
3,600,000
3,480,000
تومان
/5
6%
کاپوچینو کلاسنو عمده یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین نوشیدنی‌های قهوه در سراسر جهان است. این نوشیدنی اصلی ایتالیایی بوده و از ترکیب قهوه اسپرسو، شیر گرم و بعضی وقت‌ها از...
3,200,000
3,000,000
تومان
/5
single post instagram banner

3 پاسخ

  1. سلام هرروز سه بار قهوه می خوردم کمش کردم یک برادر روز ولی اعضای بدنم مثل دست و پا درد شدید داره وقتی قهوه میخورم درد ندارم فکر کنم معتاد شدم چکار کنم آیا راهی برای ترک قهوه وجود دارد کاری برای جوانان نکردن یا شیره یا تریاک یا مواد صنعتی حالا هم قهوه دوستان چکار کنم آیا دارویی داره

    1. سلام دوست گرامی، بهتر است به تدریج از قهوه‌هایی با مقدار کافئین پایین‌تر استفاده کنید و کم کم به سراغ قهوه‌های بدون کافئین بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *