footer cafemiks

تاثیرات کیفی قهوه بر افراد مختلف

خواص قهوه

قهوه دارای خواص کلی بر خلق و خوی افراد در زندگی اجتماعی آنان دارد. در یک جمع بندی کلی، تاثیرات کیفی قهوه در افرادی که قهوه می نوشند به دلایل زیر موفق ترند:

1- عمر طولانی تری دارند چون آنهایی که قهوه می نوشند در برابر بیماری های گوناگون همانند آلزایمر، دیابت و یا بیماری های قلبی و عروقی مقاومت بیشتری دارند

ریسک ابتلا به بیماری هایی چون پارکینسون در آن ها کمتر است قهوه ریسک بیماری های قلبی را پایین آورده و به دلیل آنتی اکسیدان بالا بدن در مقابل اکسیداسیون حفظ می کند.

تاثیرات کیفی قهوه بر افراد مختلف

2- سالم تر هستند چون قهوه نوشی با افزایش سروتونین، انسان را به تحرک بیشتر در طول روز به ویژه هنگام ورزش به انجام دادن فعالیت های فیزیکی بیشتری وا می دارد. با افزایش سروتونین یا هورمون شادی، روحیه بهتری و شادتری تجربه می شود. افزایش سروتونین، همگام با افزایش کارآیی نورون های حرکتی باعث افزایش قدرت عضلانی می شود.

3- باهوش ترند چون قهوه هوشیاری را بالا نگه می دارد. کافئین موجود در قهوه، آدنوزین را مهار می کند. آدنوزین یک ناقل بازدارنده است. وقتی این آدنوزین، محدود شود فرد انرژی بالاتری پیدا می کند و بهتر می تواند کار کند.

4- دید چشم بهتری پیدا می کنند چون بعد از 30 دقیقه، بدن شروع به تولید هورمون آدرنالین، بیشتر از سطح طبیعی می کند. گشاد شدن مردمک تحت تاثیر افزایش این هورمون باعث می شود، دید چشم بهتری پیدا کند.

5- اندام متناسب تری دارند چون کافئین آن با چربی مبارزه می کند و متابولیسم یا سوخت و ساز را افزایش می دهد، بنابراین اکسید شدن اسیدهای چرب هم افزایش می یابد. همچنین قهوه می تواند اسیدهای چرب را از بافت های جدا کند. کافئین در افزایش عملکرد فیزیکی و ورزشی هم مفید است.

از دیگر تاثیرات کیفی قهوه

6- شادتر و سرزننده تر هستید چون افرادی که قهوه می نوشند کمتر افسرده هستند. افزایش ضربان قلب و در نتیجه افزایش فشار خون آن ها با نوشیدن چند فنجان قهوه، باعث خواهد شد که حس و حال خوبی پیدا کنند و از افسردگی و اندوه دور بیفتند. آنتی اکسیدان های موجود در قهوه مسئول تقویت روحیه و ایجاد هیجان و خوش بینی هستند. قهوه موجب برانگیختگی و شادمانی می شود تا کاری که محول شده با انرژی و جذابیت بیشتری انجام شود. کافئین، از اتصال مولکول آدنوزین به گیرنده های مغز جلوگیری می کند. آدنوزین مولکولی است که در مغز تولید می شود و هنگامی که سطح به حد مورد نیاز افزایش یافت، به گیرنده های آدنوزین مغز متصل و موجب ایجاد احساس خستگی و خواب آلودگی در فرد می شود.

7- در دنیای رمانتیک و در احساس و روحیه عاشقانه ترند، چون تحقیقات نشان می دهد که قهوه نقش و سهم عمده ای در قرارهای دونفره به خصوص در روز ولنتیان دارد.

8- برونگرا و اجتماعی ترند چون قهوه آن ها را در احساس سرزندگی و انرژی بیشتر در روابط اجتماعی کمک می کند تحقیقات نشان داده که این افراد بیشتر دوست دارند که قهوه را بدون شکر یا شکر بنوشند و بیشتر از آن که نگران آینده باشند به شور و شادی در لحظه فکر می کنند.

9- پویا و زیرک تر هستند چون کافئین قهوه باعث افزایش ترشح «آدرنالین» و بنابراین موجب افزایش آمادگی بدن و حفظ و تامین سطح انرژی برای عمل سریع تر و تحرک بیشتر می شود. بنابراین قهوه کسالت را از فرد دور می کند و کمک می کند تا فرد روز را زودتر شروع کند. افراد موفق، قهوه می نوشند و با انرژی روز را آغاز می کنند؛ در حالیکه دیگران هنوز در رختخواب غلت می زنند و سعی دارند خودشان را برای بیدار شدن متقاعد کنند. قهوه فرد را نسبت به پیرامون خود هوشیار و زیرک نگه داشته و باعث می شود که فرد به موقع هر کاری را شروع کند.

10- پول بیشتر در می آورند چون با نوشیدن قهوه سطح هوشیاری افزایش یافته و مه مغزی (سرگشتگی) به ویژه در سحرگاه و بعد از ظهر از بین می رود؛ بنابراین فرد می تواند با وضوح بیشتری فکر کند و قادر به حل بهتر مسائل شود. قهوه نوش ها صبورترند، زودتر از خواب بیدار می شوند، در طول روز فعال تر هستند؛ این افراد به دلیل کاهش خستگی و افسردگی و ناامیدی، انگیزه بیشتری برای موفقیت دارند.

11- در عبادات و فرایض دینی و سلوک معنوی کامیاب ترند چون با نوشیدن قهوه در حین انجام دادن امور مذهبی همانند نماز، دعا، نیایش، مراقبه، یوگا و غیره متمرکزتر، شاداب تر، فعال تر و هشیارتر هستند.

5%
قهوه بلک کافی چنسینگ دار از محصولات شرکت کافه آرت از با کیفیت ترین قهوه فوری های موجود در بازار می باشد که می توانید از سایت نسکافه آنلاین تهیه...
5,500,000
5,200,000
تومان
/5
1%
کافی میکس تیمز عمده یک نوشیدنی محبوب است که از ترکیب قهوه  و شیر یا جایگزین شیر تهیه می‌شود. از ویژگی‌های اصلی و مهم کافی میکس شامل بسته‌بندی آسان و...
3,700,000
3,650,000
تومان
/5
6%
کاپوچینو کلاسنو عمده یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین نوشیدنی‌های قهوه در سراسر جهان است. این نوشیدنی اصلی ایتالیایی بوده و از ترکیب قهوه اسپرسو، شیر گرم و بعضی وقت‌ها از...
3,200,000
3,000,000
تومان
/5
16%
کافی میکس ترابیکا سوسو susu عمده محبوب است زیرا برندهای مختلفی از قهوه میکس سوسو در بازار موجود است که هر کدام فرمولاسیون و طعم منحصر به فرد خود را...
3,200,000
2,700,000
تومان
/5
single post instagram banner

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *