footer cafemiks

ترکیبات قهوه چیست ؟ و قهوه چه تاثیری بر بدن دارد ؟

مواد و ترکیبات درون قهوه و تاثیرات آن بر بدن چیست ؟!

شاید شما نیز از آن دسته افرادی باشید که قهوه (به انگلیسی Caffee) را جزو نوشیدنی های دائمی و روزانه خود قرار داداه اید . به طوری که نوعی اعتیاد لذت بخش به آن پیدا کرده اید . و اگر قهوه را همراه خود نداشته باشید به طور کلی روزتان شب نمی شود ! البته فقط شما نیستید که این به شکل عجیبی این نوشیدنی را دوست دارید . افراد بیشماری مثل شما در سراسر دنیا به خصوص اروپا و کشور های غربی وجود دارند که علاقه ای شدید به خوردن و نوشیدن قهوه دارند . اما به راستی ترکیبات قهوه چیست ؟ و قهوه از چه مواد و ترکیباتی ساخته شده است ؟!

ترکیبات قهوه و مواد سازنده آن و تاثیرات آن بر بدن موضوعیست که امروز در سایت “نسکافه آنلاین” میخواهیم به آن بپردازیم .

به گفته جیمز دوک (james duke) قهوه ، این نوشیدنی خوش طعم ،  از یازده نوع مواد گوناگون و مختلف بدست آمده است .

کافئین موجود در قهوه

کافئین (Caffeine) ، نوعی ماده شیمیایی است که در برخی از گیاهان مانند قوه ، چای و کاکائو وجود دارد . این سم گیاهی با مختل کردن رشته های غصبی آدنوزین ، باعث از بین رفتن حس خواب آلودگی در افرادی میشود که قهوه می نوشند .

اتیل فنول

اتیل فنول که فرمول مولکولی آن C۸H۱۰O می باشد ، ماده ای است که در ترکیبات قهوه وجود دارد و ایجاد کننده عطر و بوی خوش آیند در قهوه است . به لطف اتیل فنول ، این نوشیدنی ها عطری فوق العاده پیدا میکنند .

اسید کوینیک در ترکیبات قهوه

علت وجود طعم تلخی در قهوه ، حضور ماده ای شیمیایی به نام اسید کوئینیک است . اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که با نوشیدن قهوه دچار رفلاکس معده می شوید ، باید بدانید که اسید کوئینیک  ، مسبب آن است .

3،5 اسید دیکافئویوکلینیک

سرحالی ، نشاط و تمرکزی که از نوشیدن قهوه به دست می آورید را مدیون وجود ماده ای به نام اسید دیکافولوئیک در ترکیبات قهوه هستید .

دی متیل دی سولفید 

دی‌متیل دی‌سولفید (Dimethyl disulfide) ، نوعی ماده شیمیایی زرد رنگی است که در دانه های قهوه وجود دارد . بو خوشایندی که پس از رست کردن قهوه احساس می کنید ، به دلیل وجود دی متیل دی سولفید در دانه های قهوه است .

استیل متیل کربینول

این ماده زرد رنگ روغنی ، پس از دم کردن و درست کردن قهوه ، طعمی مایل به شیرینی به نوشیدنی شما می دهد .

نیاسین

نیاسین که نام دیگر آن ویتامین ب 3 است ، که از ویتامین های بسیار ضروری است که در دانه های قهوه وجود دارد . هنگامی که قهوه شما با آب جوش ترکیب می شود ، نیاسین در ترکیبات قهوه آزاد شده و از بیماری هایی مانند پلاگر در سنین بالا جلوگیری خواهد کرد .

تئوفیلین

تئوفیلین  (Theophylline) ، همانند نیکوتین و کافئین ، ماده ای آرامش بخش ، نشاط آور و تکسین دهنده درد است . وجود این ماده در ترکیبات و مواد سازنده دانه های قهوه ، باعث ایجاد حس ریلکسی و آرامش در شما خواهد شد . البته لازم به ذکر است که این ماده اعتیاد آور است و یکی از دلایل آن که شما پس از مصرف قهوه به مدت طولانی ، به آن وابسته می شوید ، وجود تئوفیلین در آن است .

جمع بندی

همانطور که در این مقاله برسی کردیم ، ماده های گوناگونی در دانه های قهوه وجود دارند که هرکدام بخشی از این طعم خوب ، عطر خوشایند و آرامش دلپذیر را به ارمغان می آورند . شما میتوانید با مراجعه به بخش تماس با ما ، قهوه های خود را به صورت عمده و زیر قیمت بازار خریداری کنید .

5%
قهوه بلک کافی چنسینگ دار از محصولات شرکت کافه آرت از با کیفیت ترین قهوه فوری های موجود در بازار می باشد که می توانید از سایت نسکافه آنلاین تهیه...
5,500,000
5,200,000
تومان
/5
3%
کافی میکس آلتونسا ۴۸ عددی عمده نوعی نوشیدنی است که با ترکیب قهوه، شیر و قند تهیه می شود. این محصول به دلیل وجود تمام اجزای لازم برای تهیه قهوه،...
4,050,000
3,940,000
تومان
/5
3%
فروش فومر نستله یک کیلویی عمده کارتن با بهترین قیمت خرید به صورت عمده و نکی در فروشگاه حضوری و اینترنتی نسکافه آنلاین با تضمین اصالت سلامت کالا و ارسال...
3,600,000
3,480,000
تومان
/5
6%
کاپوچینو کلاسنو عمده یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین نوشیدنی‌های قهوه در سراسر جهان است. این نوشیدنی اصلی ایتالیایی بوده و از ترکیب قهوه اسپرسو، شیر گرم و بعضی وقت‌ها از...
3,200,000
3,000,000
تومان
/5
single post instagram banner

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *