footer cafemiks

آموزش قدم قدم و جامع تهیه قهوه ترک کاملا حرفه ای در خانه

آموزش و طرز تهیه قهوه ترک (به ترکی : Türk kahvesi)

قهوه ترک که نام دیگر آن Türk kahvesi می باشد ، نوعی خاص از نحوه سرو کردن قهوه است . در این روش از طرز تهیه قهوه ترک ، دانه های قهوه در ابتدا کاملا برشته شده و در مرحله بعدی به طور کامل پودر می شود . پس از آن در نوعی از دستگاه قهوه جوش به نام جذوه (Cezve) ، جوشانده می شود و در فنجان نوشیده می شود .

در این مقاله از سری مقاله های آشنایی با انواع قهوه سایت نسکافه آنلاین ، قصد داریم به نحوه درست کردن قهوه ترک در خانه و روش های مختلف آن بپردازیم . اگر شما نیز از طرفداران پر و پا قرص Türk kahvesi هستید ، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید .

مواد لازم جهت سرو قهوه ترک

  • آب سرد به مقدار لازم (به این نکته توجه داشته باشید که آب حتما باید سرد باشد)
  • قهوه آسیاب شده (دانه های قهوه باید همچون پودر آرد بسیار نرم شده باشند)
  • قهوه جوش جذوه (نوعی قهوه جوش مخصوص ترک)
  • شکر

قدم اول – آسیاب کردن دانه های قهوه

اولین و مهمترین قدم در تهیه یک قهوه ترک عالی و خوش طعم ، تهیه دانه های تازه رست شده قهوه است . در این مرحله شما میتوانید دانه های مرغوب قهوه را تهیه کنید و به میزان کاملا زیاد آن ها را آسیاب کنید . دقت کنید که حتما باید دانه های آن به صورت پودر و مانند آرد نرم شوند .

راه دیگر تهیه قهوه رست شده و مرغوب مخصوص قهوه ترک ، خرید از سایت “نسکافه آنلاین” است . نسکافه آنلاین بزرگترین و معتبرترین مرجع فروش انواع قهوه است . این وبسایت تازه ترین و مرغوب ترین نوع قهوه را درحال حاضر در بازار دارد .

قدم دوم – ریختن آب در قهوه جوش

پس از آنکه دانه های مرغوب ، رست شده و پودر شده ی قهوه را تهیه کردید ، به سراغ مرحله دوم یعنی آماده سازی قهوه جوش می رویم . در این مرحله ، برای تهیه قهوه ترک باید به ازای هر فنجان قهوه که میل دارید بنوشید ، 1 فنجان آب سرد داخل قهوه جوش بریزید .

نکته مهم : از آنجا که در هنگام تهیه قهوه ترک ، قهوه جوش مقداری کف تولید می کند ، شما باید به این موضوع توجه کنید که فضایی برای این کف در نظر بگیرید تا بر روی گاز سرریز نکند .

قدم سوم – اضافه کردن پودر رست شده قهوه ترک

حال نوبت اضافه کردن پودر قهوه به قهوه جوش است . به ازای هر فنجان قهوه ، یک قاشق سر پر پودر قهوه ترک درون دستگاه قهوه جوش بریزید .
چنانچه تمایل دارید قهوه تان کمی غلیظ تر شود ، مقدار آن را کمی بیشتر کنید .

قدم چهارم تهیه قهوه ترک – اضافه کردن شکر

چنانچه دوست دارید کمی طعم قهوه ترک شما ، شیرین شود ، مقداری شکر به میزان دلخواه به آن اضافه کنید . چنانچه قهوه را به صورت کاملا تلخ سرو می کنید ، از این مرحله عبور کنید .

قدم پنجم – هم بزنید !

پس از آنکه مراحل بالا را انجام دادید ، محلول بدست آمده را به خوبی هم بزنید . به طوری که هیچ دانه و گوله ای از قهوه وجود نداشته باشد و محلول شما کاملا یکنواخت و یکدست شود . در آماده سازی قهوه ترک این مرحله بسیار مهم است . پس محلول را به خوبی هم زده و تنبلی نکنید !

قدم ششم – تولید کف

در مرحله ششم ، قهوه جوش را به مدت 2 الی 3 دقیقه بر روی شعله ملایم قرار دهید . و منتظر به وجود آمدن کف سیاه رنگی بر روی قهوه جوش باشید . پس از آنکه کف را مشاهده کردید ، قهوه جوش را از روی شعله برداشته و به مدت 10 الی 15 ثانیه صبر کنید تا کف آن فروکش کند .

سپس دوباره قهوه جوش را روی شعله قرار دهید تا مجددا محلول کف کند و به دهانه ظرف برسد .

نکته مهم :هنگام سرو قهوه ترک ، حتما باید بر روی آن کف وجود داشته باشد . و این امر از اهمیت بسیاری برخوردار است .

مرحله آخر – برداشتن کف و سرو قهوه

در مرحله هشتم از تهیه قهوه ترک ، شما باید کف به وجود آمده در قهوه جوش را با استفاده از قاشق مربا خوری به درون فنجان ها بریزید . سپس قهوه را از قهوه جوش داخل فنجان ها خالی کنید .

تبریک میگوییم قهوه شما آماده است . میتوانید نوش جان کنید .

سخن پایانی 

همانطور که مشاهده کردید تهیه یک فنجان قهوه ترک ، کار دشواری نیست و شما میتوانید با رعایت نکات کوچکی آن را در خانه و یا محل کار تهیه و سرو کنید . فقط کافیست دانه های رست شده قهوه شما از جنس مرغوب باشد .

برای تهیه قهوه ترک با کیفیت کافیست به سایت “نسکافه آنلاین” مراجعه کنید . تا بهترین آن را قیمتی بسیار مناسب تهیه کنید .

5%
قهوه بلک کافی چنسینگ دار از محصولات شرکت کافه آرت از با کیفیت ترین قهوه فوری های موجود در بازار می باشد که می توانید از سایت نسکافه آنلاین تهیه...
5,500,000
5,200,000
تومان
/5
1%
کافی میکس تیمز عمده یک نوشیدنی محبوب است که از ترکیب قهوه  و شیر یا جایگزین شیر تهیه می‌شود. از ویژگی‌های اصلی و مهم کافی میکس شامل بسته‌بندی آسان و...
3,700,000
3,680,000
تومان
/5
6%
کاپوچینو کلاسنو عمده یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین نوشیدنی‌های قهوه در سراسر جهان است. این نوشیدنی اصلی ایتالیایی بوده و از ترکیب قهوه اسپرسو، شیر گرم و بعضی وقت‌ها از...
3,200,000
3,000,000
تومان
/5
16%
کافی میکس ترابیکا سوسو susu عمده محبوب است زیرا برندهای مختلفی از قهوه میکس سوسو در بازار موجود است که هر کدام فرمولاسیون و طعم منحصر به فرد خود را...
3,200,000
2,700,000
تومان
/5
single post instagram banner

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *